قدم اول برندسازی شخصی – هدف

سری مقالات : چطوری پرسنال برند بسازیم؟

دو روز پیش (۱۶ شهریور ۹۹) یک پستی در مورد پرسنال برندنیگ توی اینستاگرم گذاشتم با اینکه خیلی موافق نبودم، نظرم هم این بود و هست که مباحث ایچنینی رو باید توی  پلتفرم بهتری مثل وب سایت گذاشت چون که مخاطب اینجا با آرامش بیشتری میخونه و به دردش میخوره و اینستاگرام پلتفرم مناسبی برای آموزش مطالب تخصصی نیست، برای همین سعی میکنم اینجا بیشتر در مورد این مسائل بنویسم که کسایی که علاقه مند هستن دنبال کنن.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Mahdi Chahabi | مهدی چهابی (@mahdichahabi) on

خب توی این پست که میتونید برید ببینید در مورد این حرف زدیم که ساخت برند شخصی جنبه های مختلفی داره و البته ابزار های مختلفی که چندتاشو توی تصویر میبیند.

 

قدم اول برند سازی شخصی

اولین کاری که باید کنیم اینه که بدونیم میخوایم کجا بریم؟ و در واقع همون «درک از هدف» که توی تصویر میبینید.

باید به چندتا سوال جواب بدین و حتما باید واقع بینانه باشه و به دور از هرگونه هیجان!

و اینم بگم که فقط خوندن این مقاله بهتون کم نمیکنه! باید کاغذ و قلم بذارید جلوتون و شروع کنید به جواب دادن و هرجا هم سوال بود توی کامنت های همین وبلاگ انتهای صفحه بپرسید. اینجوری بیشترین نتیجه رو میگیرین.

۱

– میخوای روی پرسنال برندت کار کنی که چی بشه؟ اگر نکنی اینکارو چه چیزی رو از دست میدی؟

۲- میخوای ۵ سال دیگه دقیقا بقیه تورو به چه عنوانی بشناسن؟ در موردت چی بگن؟ خودت چجوری خودتو معرفی کنی؟

۳- تا ۱ سال آینده چقدر میتونی به اون تصویر ۵ ساله نزدیک بشی؟ دقیقا بنویس که چه کار هایی میتونی برای ۱ سال آینده انجام بدی که تورو به اون ۵ سال نزدیک کنه

۴- پرسنال برندنیگ یه کار پاره وقت نیست، باید همه زندگیت و حتی رفتارت کنار نزدیک ترین های زندگیت با پرسنال برندت همخونی داشته باشه، آیا آماده هستی که برای جنبه های جزئی تر زندگیت و کار های روزمره ات تغییری ایجاد کنی؟ اگر آره ۳ تا از تغییراتی که لازمه رو بنویس

۵- تعریف شما از موفقیت توی تخصصی که دارید چیه؟ ۱ نفر که فکر میکنی در ابعاد بین المللی توی رشته شما موفق کی هست؟

۶- این آدم رو اگر تا حالا دنبال میکردی بهم بگو چه مزیت هایی نسبت به رقباش داشته که این موفقیت رو نسیبش کرده؟

۷- قرار نیست از کسی کپی کنی، فقط بنویس که چه کار هایی رو میتونی از این آدم ایده بگیری؟ چجوری میتونی نزدیکش کنی به مدل خودت؟ اون جوری که تو میتونی بهتر انجامش بدی؟

 

خب، اینارو حتما جواب باید بدی بعدش بیا اینو بخون:

اگر میخوای بیزنس خودتو راه بندازی و یا اگه میخوای توی موقعیت شغلی که داری پیشرفت کنی و یا بیزنسی که داری رو شخصی سازی تر کنی و …

اینو در نظر بگیر که در نهایت برندسازی شخصی هدفش اینه که شمارو یک بخشی از جمعیت بشناسن، باهاتون تعامل برقرار کنن، از خدمات و یا محصول شما استفاده کنن.

حالا محصول و یا خدمات شما هر چیزی میتونه باشه. شما میتونید یک معمار باشید که میخواد ویلا های لوکس بسازه و یا یک خواننده باشید که میخواد محبوبیت داشته باشه و کنسرت هاش همیشه پر باشه از طرفدار  و یا یک سیاست مدار باشید که میخواد توی دور بعدی انتخابات رای بیاره و یا یک پزشک متخصص باشید که میخواد اسمش سر زبون ها باشه جوری که هرکی از متخصص چشم حرف زد کنارش اسم شمارو بیاره…

یادتون باشه که شما تا آخر عمرتون فرصت دارید که هرچقدر میخواید بیزنس های مختلفی راه بندازین و شکست بخوره یا موفق بشه ولی یکبار شانس اینو دارید که برند شخصی یا پرسنال برند خودتون رو بسازید، اگر خراب بشه تقریبا درست بشو نیست! یا نیاز به هزینه بسیااار سنگین و ایده بسیار خلاقه ای داره برای درست کردنش. مواظب سرمایه تون باشید.

این مقالات ادامه داره و این اولین قدم بود برای ساخت پرسنال برند

 

قدم دوم برند سازی شخصی – داستان خودت

 

نوشته شده توسط:

مهدی چهابی

مشاور کسب و کار

درباره من اینجا بیشتر بخونید

 

5 2 رای ها
امیتاز به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x