قدم چهارم برندسازی شخصی (پرسونال برندنیگ) – محتوا

خب وقتی فهمیدیم که مخاطب ما کیه میتونیم باهاش حرف بزنیم. میدونیم حدودا چی دوست داره و چه نیازی داره و حتی توی لحن و انتخاب کلمات بهمون کمک میکنه. اینجا میرسیم به قدم چهارم که میشه محتوا

اگر قدم های قبلی رو مطالعه نکردین حتما این کارو بکنید و انتهای همین مطلب لینک قدم های قبلی رو گذاشتم.

اگر دستی بر سرچ داشته باشید و چند تا مقاله دیگه خونده باشید و یا حتی توی اینستاگرام گشته باشید حتماااا به این موضوع که محتوا پادشاه است و این جور حرفا بر خوردین! بله درستم هست. ولی خب باید حواستون باشه که درست ازش استفاده کنید.

کپی کردن به هر شکلی به هر مدلی ممنوع! نمیدونم رنگشو عوض میکنم یا پس و پیشش رو عوض میکنم هم حساب نیست و باید باااید خودتون بنویسید و یا خودتون هر نوع محتوایی رو تولید کنید! اگر به هر دلیلی بخواید محتوای دیگه ای رو بذارید حتما باید رفرنس بدین به همونی که تولید کرده و اینجوری هم ضرری از طرف الگوریتم ها (حالا هرکجا که محتوا میذارید) نمیبینید و هم حرفه ای و با اخلاق بودن خودتون رو به مخاطب نشون میدین! هیچ کس از دزد خوشش نمیاد! و این کپی کردن با دزدی هیچ فرقی نداره!

البته حواسمون باید اینجا باشه که منظور از محتوا، محتوایی هست که از طریق کانال های ارتباطی مون با مخاطب به اشتراک میذاریم و روی اون تسلط کامل داریم. مثل محتوایی که در پادکست یا ویدیو یا وب سایت و یا شبکه اجتماعی مون میذاریم و یا کتاب و مجله و …

شما دارید در واقع نوعی از بازاریابی رو انجام میدین، بازاریابی محتوا که در اینجا در خدمت برند شخصی شما خواهد بود.

اگر مراحل قبلی رو خوب طی کرده باشیم متوجه میشیم اولا کجا ها باید حضور داشته باشیم و چه کانال های ارتباطی با مخاطب داشته باشیم و اینجا محتوای مورد نیاز مخاطب رو در اختیارش میذاریم.

چند نکته رو در مورد محتوا بهتون میگم:

۱- محتوا باید ارزشمند باشه و این ارزشمندی رو مخاطب تعیین میکنه اول، یعنی مخاطب باید وقت بذاره و محتوا رو بخونه یا بشنوه یا ببینه

۲- مدل خودتون رو توی تولید محتوا پیدا کنید اول از همه، مثلا ببینید آدم ویدیو هستین یا متن یا صدا و بعد ببینید توی محتوای بلند خوبید و یا کوتاه؟

۳- سعی کنید توی محتوا تون هیجان و احساس مخاطب رو درگیر کنید

۴- همیشه در حال یادگیری باشید و ایده های جدیدی که میاد سراغتون و یا محتوای جدیدی که خوندین رو با زبان خودتون و برداشت خودتون به طور اختصاصی برای مخاطب و پرسونای هدف تون منتشر کنید

۵- وابسته به بودجه ای که دارید از متخصص تولید محتوا کمک بگیرید و این به معنی برون سپاری تولید محتوا نیست! خود شما هسته مرکزی و ناظر اصلی باید باشید. ولی میتونید توی یه سری چیز هایی که تخصصی ندارید کمک بگیرید. ولی یادتون نره اول از همه توی برند سازی شخصی شما مسئولین و نمیتونید برون سپاری کنید.

۶- یه چیزی داریم به نام call to action که میشه دعوت به عمل کردن، یعنی یه جایی از محتوا تون مخاطب رو درگیر کنید. ازش بخواید یه کاری کنه. مثلا ازش بخواید نظرش رو در مورد یه موضوعی که دارید در مورد حرف میزنید بیان کنه و یا با گروه دوستاش محتوای شمارو به اشتراک بذاره. ولی خب این موضوع خیلی داره تکراری میشه و اکثر برند ها و برند های شخصی دارن این کارو میکنن. اینجا خلاقیت میاد وسط و نیاز به خلاقانه دعوت کردن داریم!

 

باقی قدم هارو این زیر ببینید.

قدم اول برندسازی شخصی – هدف

قدم دوم برند سازی شخصی – داستان خودت

قدم سوم برند سازی شخصی – مخاطب یا پرسونا

برای مشاهده: لیست کلاس ها و دوره ها

نوشته شده توسط:

مهدی چهابی

مشاور کسب و کار

درباره من اینجا بیشتر بخونید

0 0 رای ها
امیتاز به این مطلب
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظر
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x